Friday, January 22, 2010

Batuk batuk....

Salam, lama dah tak post. sekarang tengah batuk batuk. Tak larat dah laaa. Malam tak dapat tidur. Pergi kelas pun batuk jugak. Kesian dekat kawan-kawan lain sebab menganggu. Macam-macam dah ubat telan sebenarnya. Ada sekali tu telan breacol, tak sedar 2 hari jer dah habis. Dah laa minggu ni macam takde mood je. Takpe, hidup mesti terus. Banyaaak lagi benda yang tak settle. Banyaak. mungkin kerja terganggu sikit. Ya Allah, tolong lah hambaMu ini menyettlekan segala masalah. Disamping memaniskan lagi perjuangan ini agar lebih dekat pada Mu. Tolonglah settlekan masalah batuk ni. Betul2 tak larat... :(

Dalam waktu macam ni, nak baca Quran pun susah. Ni kan nak study. Tu laaa. Dulu waktu sihat, heboh cakap takde mood laa, malas laa. Time sakit macam ni baru rasa nikmat Allah yang selalunya kita nikmati secara tak sedar tulah kita akan rasa ianya sangat bernilai bila ianya hilang.

Sama-sama kot kita bersyukur dengan apa yang kita nikmati sekarang. Dengan tambahnya ibadah kita, tambahnya kedekatan kita pada Allah. Tambahnya kerisauan kita pada hilangnya kecintaan Allah pada kita lebih dari kita merisaukan benda-benda yang lain.

Hari itu aku mungkin sesat, dan aku tak menjumpai jalan pulang. Tapi Allah sentiasa ada. Menunjukkan aku jalan baru. Padahal tujuannya tetap sama. Jalan mencari keredhaanNya.

Syurga tu kan banyak pintunya. Padahal nikmat syurga itu sama. Tetap nikmat yang paling besar itu dapat melihat Allah. Yang selama ini kita hanya mampu melihat kebesaranNya.

Mudah-mudahan setiap batuk yang aku lepas menghapus sebanyak-banyaknya dosaku, dosa mak abah, cikgu-cikgu, kawan-kawan dan dosa umat Islam lain. Aminn.

4 comments:

  1. syafakallah. get well soon, adik. banyak minum air suam. kurangkan ais. klu rasa tak ley jgk jgn lupa jumpe doktor even ko tu bakal doktor.

    ok.

    ReplyDelete
  2. Semoga Cepat sembuh Buddy =)

    ReplyDelete
  3. tak sembuh lagi ke akh?

    ReplyDelete