Sunday, September 6, 2009

Takder apa nak di post lahhh.

Salam, emm maluuu. Malam ni takde apa yang aku nak cakap yang kalau aku cakap mungkin tak berfaedah kot. Tapi sebab malam ni jugak tak dapat tidur aku pun berhajat untuk tunggu subuh dan tidur kejap lepas subuh sebelum gerak pergi hospital. Tapi malam ni macam special, (mungkin malam Lailatul Qadar mungkin ). Aku baru ingat waktu tahun sebelum ni aku ada buat blog kat multiply astu lama aku tinggalkan. Aku baca balik Subhanallah , jauh lebih baik dari blog aku sekarang ni. Emm mungkin sebab..... Iman kot. Haii susahlah nak terangkan. Tapi ada satu post dalam blog aku tu yang aku baca buat aku nak menangis pulak. Isk isk sedih nih. ( duhh aku terbuat kelakar plak ) so, aku pun copy paste ajer, kalau nak baca lagi blog tuh boleh pergi ke link yang aku buat nih ok... Salam http://pemujirabbi.multiply.com/

"Ya Allah, Yang Maha Pemurah, Yang Maha Mengatahui segala isi hati. Rabb aku ini bingung. sering sahaja aku diuji, memang kalau aku tidak tertahan dengan ujian dariMu maka jelaslah menunjukkan betapa aku ini ikhlaskah atau pura-pura dalam mencintaiMu. Kau juga mengetahui Ya Rabb. Kalau aku suatu hari itu terlihat seorang gadis yang cantik. Yang selama ini aku tahu kecantikannya, namun pada hari itu aku mengekori pandangan buat kali yang kesekian. Tidak seperti hari yang lain. Padahal hari sebelumnya aku dapat mengawal, dan pada hari ini jelas aku seolah orang yang paling rendah jihadnya terhadap nafsu. Ahhh, aku mengeluh. Aku mengetahui yang hal ini hanyalah ujian. seperti yang sebelumnya. Jadi aku cuba dengan sedaya yang mampu untuk melawan dan berjuang. Semakin aku cuba dekatkan diri dengan Kamu ya Allah. Namun, sangkaan aku silap. Aku sangkakan gangguan yang sekecil itu aku boleh hadapi. Namun, dengan kekuasaanMu, Kau mampu membuat sesuatu yang kecil menjadi besar kesannya pada aku.Aku rasakan seperti dihantui dengan ujian ini. Allah, betapa lama lagi aku harus bersabar. Dan sekiranya ujian ini baik pada diriku, maka kau kekalkanlah. Mudah-mudahan dapat aku merasakan nikmatnya kurniaan sabar yang kau berikan. Ya Allah, sekiranya ujian ini membuatkan diri aku jadi hina.. Maka aku memohon Ya Allah agar kau hilangkanlah ujian ini.
Yang Maha Pengampun, ampuni segala dosa-dosaku yang lalu. ampuni jikalau segala perbuatan yang telah aku lakukan menimbulkan kemurkaanMu. Ampunilah Ya Allah jikalau aku ini lalai dari mengingatiMu. Rabb, aku tidak mahu gagal dalam kehidupan di dunia ini. Yang ingin lekas pulang kembali disisiMu. Aku ingin berjumpa dengan Rasul-Mu yang ku rindui. Janganlah Ya Allah..kau biarkan dunia ini menjadikan diriku seorang yang hina. Amin Ya Rabbal Alamin."

1 comment: