Tuesday, October 6, 2009

2 weeks for exam O&G

Salam, hmmm lagi 2minggu lagi aku nak exam nih, study pun tak berapa nak bersungguh nih, asal baca jer. Pastu memang laa rajin pergi ward malam tapi untuk cari case jer, case write up pun tak siap lagi. Wahhh. Mudahan Allah bagi aku jalan untuk settlekan masalah nih.
Tapi aku faham bukan aku ajer yang menanggung beban macam nih. Ada ramaaaai lagi. Ada yang tak hiraukan kawan laa, yang sedih laa, stress laa, cakap sorang2 pun ader. Haiiii, ni adala symptoms exam dah nak dekat nih.
Kalau cakap pasal stress memang laa stress, tapi kan kita ni sebagai manusia seeloknya jangan cepat ambil keputusan. Kena fikir dulu dalam-dalam. Heh tadi kawan aku tengah cerita pasal dia ada nampak satu poster tentang SI. Terus kawan yang sorang nih cakap oooo. Aku tak tahu, apa SI tu? lalu aku pun terus tanya kawan yang cerita ni tadi. Dia pun cakap SI tu sexual intercourse. Kawan yang cakap ooo ni plak bagitahu kat aku , kalau kita dengar sesuatu yang kita tak faham, seeloknya kita fikir dulu, kalau tak nanti nampak laa kebodohan kita sebab tak tahu satu perkara tu. OOooo macam tu. Heh cerita nih macam simple kan ? tapi kita tengok betapa ramai orang yang menyesal bila buat sesuatu perkara tanpa memikirkan dahulu tentang perkara tersebut.
Jadi kalau laa kita ada perasaan stress ke, sedih ker, memang patut pun kita ada perasaan macam tu, tapi lebih baik kalau kita tahu cara nak selesaikannya.
Ada satu malam iaitu malam tadi ada seorang kawan aku mengambil patient yang ada kat katil yang aku jaga tapi tak bagitahu pun. Marah tu memang laa marah, tapi bila aku ingat balik kata-kata seorang kawan aku nih, yang syaitan tu takder kerja lain melainkan nak menimbulkan permusuhan pada umat manusia. Hmm oleh sebab aku tak nak syaitan menang, jadi aku pun simpan kemarahan aku nih. Wahh moga-moga kalau ada lagi kes macam nih atau yang lagi besar macam nih aku dapat control macho aku, selain control kemarahan. Macho pun kena control beb!
Oklaaa, zohor pun dah nak masuk. Ni memang takder masa ni, try gak cari masa, pasni nak tidur lagi. Opsss. Oklah Salam.

1 comment: