Sunday, June 21, 2009

Mengelamun

Pagi ini aku bangun lambat, ntah apa laa dosa aku ni asyik bangun lambat jer hari-hari. Tapi lepas aje bangun dalam pukul 8 pagi camtu semua aku tengok masih tidur lagi. Aku pergi laa ke gym sebab rajin plak hari ni nak exercise, kejap jer dalam 45 minit camtu aku pun naik balik kepenatan dan loya2. Bila terbaring kat lantai tu terus terlelap sampai pkul 10.30. Petangnya pun tidur jugak lepas zohor tapi sekejap lepas tu pergi ke liqa'. Aku rasa sangat best melihatkan kawan-kawan aku nih yang sangat bersemangat . InsyaAllah mudahan akan ada keberkatan pada kami berkumpul. Kawan-kawan aku banyak yang menasihati, kalau mahu melakukan sesuatu tu kena lakukan dengan ikhlas. IKHLAS IKHLAS IKHLAS. Selalunya kita cakap jer ikhlas tapi dalam hati ada niat lain . Apa ikhlas ni? hmm kalau nak huraikan memang tak dapat habis dalam satu post jer. Senang cerita mcam ni. Kalau nak tahu ikhlas ni kebayakan apa yang kita lakukan tu hasilnya lambat untung, atau hasilnya macam tu jugak atau hasilnya kita jadi lagi rugi lagi. Wahh mesti ramai anggap kalau camni tak bleh laa bisnes dengan ikhlas, asyik rugi jer. Sabar dulu. Ini dalam konteks permulaan untuk melakukan satu perkara. Hasilnya di kemudian hari akan datang. Kalau dalam Al-Quran tu cakap datangnya tidak disangka-sangka.

Wahhh, penatnya takpelah, moga-moga aku ini diberikan keikhlasan oleh Allah walau seberapa kecil pun perkara aku buat even bila nak buang air pun .

No comments:

Post a Comment