Saturday, June 13, 2009

Susah hati..

Pagi ni aku bangun subuh lambat.. 8 pagi. mungkin semalam aku sangat mengantuk dan hilangkan mengantuk dengan minum air kosong je. Pagi tadi aku hantar kawan aku pergi ke Matang sebab dia ada belajar memandu hari ini. On the way balik, aku singgah ke pasar tani, tiba-tiba aku teringin nak makan pisang, aku pun belilah sesikat pisang, tak mahal pun rm1.20 je, kalau monyet yang panjat pokok tahap intelektual dia tinggi macam manusia mesti dia boleh saving kalau pisang tu adalah diet dia. Tapi aku tak bleh laa sebab aku suka makan nasi. Cerita pasal makanan ni memang satu hari pun tak habis, punya laa banyak makanan yang Allah s.w.t ilhamkan kat kepala otak manusia ni. Malam ni pun sama, ada aku pegi satu warung makan nasi dengan ayam , namanya nasi ayam apa ntah aku dah lupa sebab nama dia pelik. Tapi memang sedap, lepastu sambil makan aku tengok laa cara makcik tu masak, rupanya ayam tu dia goreng dulu dengan rempah lepas tu dia letak kat hot plate yang masak burger tu kasi luar dia garing. ooo macam-macam idea untuk memasak ni rupanya.

No comments:

Post a Comment