Wednesday, June 24, 2009

Till the time come...

Wahhh nape hari ni, macam aku dikelilingi oleh kegembiraan. Dari pagi sampai ke malam ni. Aduhh. Kejap check balik, emm baca Al-Quran? ok dah, Solat sunat? wahh hari ni banyak btul tertinggal.  Study? emm 2 topik dah cover. Istighfar? Istighfar? Wahhh belumm. Tadi baru jer dengar tazkirah pasal istghfar. Maksud dia memohon keampunan pada Allah. Kalau kita buat salah dengan orang kita kena minta maaf, dengan Allah apatah lagi. Kalau kita ni jenis yang susah nak minta maaf dengan orang, selalu berdendam, orang buat dengki kat kita kita rasa nak balas balik, patut kita check kekerapan istighfar kita. Sebab kita tak terlatih untuk meminta maaf atas kesalahan kita pada Allah, mungkin sebab tu kita susah nak memaafkan orang lain dan lama-lama jadi penyakit yang kalau tak dirawat lama-lama akan jadi kronik dan jadi satu penyakit yang dinamakan BUSUK HATI. Wahhh. moga-moga tak ada orang yang busuk hati pada aku.

Tadi pagi ada clinical demo by lecturer, banyak juga yang dapat dipelajari nih. Lepas tu petang tu tidur tengahari kejap sampai termimpi-mimpi pulak pasal demo tadi. Wahh menakjubkan. Lepastu ada kelas, selalunya aku duduk depan tapi tadi atap auditorium belah depan bocor terpaksa duduk belakang. Susah duduk belakang ni , sebab mata suka meliar tengok gelagat orang jadi susah fokus. Ada yang tidur, main cuit-cuit, main games, melukis (termasuk aku) dan lain-lain lagi laa. Lepas tu balik tadi dapat makan puding yang sedap. Sedap, sedap, sedap.

Ada lecturer cakap orang melayu ni, ada banyak penyakit. Satu malas. Malas, malas, malas. Patut laa aku malas. Aku orang melayu rupanya. Pastu ada satu lagi penyakit, suka bagi alasan. Alasan alasan alasan. Jadi azam baru kena jangan jadi malas dan jangan bagi banyak alasan. Baru boleh jadi Melayu maju.

Jadi apa kena pulak dengan tajuk till the time come ni? Sebenarnya aku baru menjalani satu kehidupan yang agak pahit. Tak perlu cakap sebab itu rahsia aku dengan Allah. Yang penting aku sangat sangat percaya yang waktu manis akan sentiasa akan ada. Sangat sangat percaya.

Kepada orang yang aku teringat di fikiran aku sekarang nih, termasuklah yang pernah aku temui walaupun beberapa saat pertemuan, aku takkan lupa untuk mendoakan yang terbaik untuk mereka-mereka ni.

Sekarang ni aku suka la dengar lagu Maliq n D'essential ni. Jangan risau memang susah nak cari lagu diorang sebab tak popular kat Malaysia nih. Tapi aku akan copy paste liriknya. Salam

Lirik Lagu Mata Hati Telinga - Maliq and DEssential

Satu cerita tentang manusia
Coba ‘tuk memahami arti cinta
Benarkah cinta diatas segalanya
Hanyakah itu satu-satunya

Yang menjadi alasan untuk menutup mata
Tak melihat dunia yang sesungguhnya
Dan menjadi jawaban atas semua tanya
Yang kita harap mampu mewujudkan sebuah akhir bahagia

Reff:
Buka mata hati telinga
Sesungguhnya masih ada yang lebih penting dari sekedar kata cinta ooo..
Yang kau inginkan tak selalu
Yang kau butuhkan mungkin memang yang paling penting
Cobalah untuk membuka mata hati telinga

Adakah kau rasakan kadang hati dan fikiran
Tak selalu sejalan seperti yang kau harapkan
Tuhan tolong tunjukkan apa yang ‘kan datang
Hikmah dari semua misteri yang tak terpecahkan

Back to Reff: 2x

Buka mata hati telinga
Buka mata hati telinga
Coba kau buka mata hati telinga
Mata hati telinga

No comments:

Post a Comment