Tuesday, August 4, 2009

Takder nak buat apa.

Salam, dowh, aku punya laa malas sekarang nih. Exam lagi 2 minggutapi tetap malas jugak. Ahhhh. Tapi takkan nak salahkan cuaca pulak. Bukan aku boleh tuntut kat diorang pun Hmm sekarang heboh pasal H1n1, so sebagai seorang yang berkecimpung dalam budang perubatan ni yang perasan tahu pasal H1N1 ni, aku akan bagi sedikit tips dan info pasal H1N1. H1N1 ni adalah virus. Dan ianya bahaya boleh menyebabkan paru-paru kurang surrender nak menjalankan tugas. Ok itu jer. Haritu kawan pada seorang sahabat aku baru meninggal nih sebab H1N1. Dia dulu student kat Russia. Jadi nasihat aku takder gunanya korang nak mengelak dari kematian berlaku sebab ianya pasti berlaku. Tapi aku tak cakap korang tak perlu berusaha untuk mencegah dan merawat penyakit yang sudah ada. Aku tengok ramai ustaz kalau ceramah mesti cakap pasal babi kotor, Kesian kat babi. Dahla kalau benda tak elok kat seseorang orang akan panggil nama dia dulu. Muka pun tak hensem, takder dalam karakter wonderpets. Dowh. Tapi bukan maksud kita kena bunuh semua babi bai, cuma kita kena jaga kebersihan laa dan sedia hadapi hari-hari ni dengan penuh sihat supaya kita boleh buat banyak kerja dan tak malas mcam aku. Babi, babi. Kenapa laaa kau jadi babi. Dulu waktu kecil memang sensitif laa perkataan nih, kalau boleh mak bapak memang taknak ajar perkataan nih kat anak-anak diorang. Kalau yang mulut report dulu mesti selalu cakap macam nih, "haha, kau cakap ba alif ba ya, aku bagitau kat mak kau" pergh sampai camtu sekali. Kesian kat babi.
Tapi takpelah moga kita ni tak jadi malas macam babi. Alamak ayat nih macam terkena kat aku balik. Ahh lantaklah. Jangan laa perangai kita macam babi. Jangan laa kita ni tak suka dengar nama itu dipanggil oleh orang lain kat kita tapi padahal perangai kita lebih kurang jugak atau lebih teruk dari tu. Salam

2 comments: