Thursday, December 15, 2011

Bako Trip wih member.

Salam....

Member: "ko nak gi ikut kitorang tak gi Bako?"
Aku: Tak sure lagi ah, tengok ah

Setelah beberapa hari dalam dilema, akhirnya ak pun buat keputusan ikut diorang gi Bako. Sebenanrnya aku aritu dah cam nekad tak nak pergi dah Taman Negara ni. Sebab waktu first time aku pergi dulu aku kena trekking sejauh 16 km dan pergi pagi sampai kat sana malam!.. Aku takut bebudak ni buat kerja gila jer ikut trek tu lagi. Tapi aku akan make sure diorang tak gi . haha


Cam biaser, sebab ni 2nd trip, so dia jadi tak berapa nak excited laaa. Ombak ker aper ker, sumer aku dah rasa dulu.




Taman negara memang cantik. Taman Negara Bako ni terkenal sebab ada batu kapur yang bentuk cam penyu dan cam cendawan tu. Ada orang cakap batu cam bentuk kepala penyu tu dulu penyu raksaksa ken sumpah. Allahualam





Kitorang sampai je pagi tu terus trekking nak mandi kat beach.



Aku baru beli ukulele baru. So sebab tak nak boring aku pun bawa laa pergi trekking. At least dapat laa menghiburkan memember aku kalau diorang dilanda kebosanan nanti. Tapi aku lupa aku tak tahu main banyak lagu lagi hahaha.


 Pas trekking selama 2 jam gak ah, akhirnya smapai jugak. Pantai dia memang of course cantik giler ah. Pas best best lepak kat batu besar, kami pun turun arr bawah mandi pantai. Sebab perut lapo, kami makan nasi bungkus dulu sebelum mandi.


Pas mandi kami balik, siapkan barang masak BBQ, sumer, pastu borak-borak. Malam tu agak boring laa tak tahu nak buat apa selain makan. Pas makan aku pun tidor, bangun pagi tu, siap packing nak bali dah. Pastu balik singgah makan durian jap. Lunch kat rumah kenduri kahwin. Ader member aku abang dia kahwin. Petang tu aku balik tidur. Makan tidur, makan itdur, mana tak buncit perut! Haii. biler ahh ader masa dan kesungguhan nak jogging balik ni?



Ni gambar kolej Perubtana UNIMAS



Ingat nak buat cam scene omabak rindu . Aku cakap kat Naim (member) suh dier tangkap time ombak pukul batu. Alhamdullillah jadi.  Cuma Kepala aku terpotong separuh! haha takper ar..


Gambar yang best aku ader. Haha, aritu aku cuci gambar aku print gambar ni sekeping.




Ok arr. salam.

No comments:

Post a Comment