Tuesday, December 13, 2011

Gambaran waktu Raya


Sorry laa raya dah lama lepas, baru skarang nak post. Ermm anyway.. sampai jer kat Airport aritu, angah amik aku. pastu aku tidur balik rumah angah. Pagi tuu aku tak tahu sebab apa damia tak gi sekolah padahal aritu hari Jumaat. Apakah aku skang berada kat Terengganu, Kelantan or Kedah (sebab negeri tu Jumaat diorang cuti).. Aku tak tahu kenapa. tapi sebab boring. Aku pun ajak arr Damia, pergi playground.. tu jer citernyer..

Pastu malam aku gi bukak puasa ngan member sekolah dulu, minum sampai 1 pagi rasanya. Kat Shah Alam. Esoknyer aku balik kampung arr.. raya pun nak dekat...


Aku pun tak tahu arr, hari raya ke berapa. Waktu tu tengah syok duduk umah cik Bedah, abang aku ajak aku gi seremban, raya rumah kak Aina, merangkap isteri dier dah arr skang. Aku senanyer segan. ye arr. bisnes takaful tak jalan. Kang mesti uncle Raman ngan Aunty tanya ni.. aduh..
"macamaner bisnes?" Aunty Zuraida dah start tanya aduhh... segan nyer.Memang aku dah agak. Aku pun cakap arr tak jalan lagi arr aunty. Pastu perbualan kami pun berkitar tentang tu jugak ah. Uncle Raman memang bagus. Dia bagi kata-kata semangat, camaner nak buat, dan lain-lain. Memang berbaloi. Balik tu, pas oslat maghrib, along suh beli kek, atif punyer birthday . Atif tu anak buah aku. So, sebelum balik, aku pun gi arr kedai beli kek, pastu esoknya celebrate kat rumah,, dengan ramainyer anak-anak buah aku kat rumah. hahaha.


Cuti raya seminggu, pastu balik jer kolej, sambung raya balik rumah2 kawan2 kat Sarawak ni. hahaha. Best laa raya ramai-ramai ngan member2. Macam2 cerita ar keluar. Kalau keluar minum tu bleh laa borak dari kul 8 sampai kul 12malam. tu pun blah sebab kedai nak tutup. haha. Ermm ni tahun last arr ngan member ni. pastu semua bawak haluan masing2.

Lepas jer raya, kita raya haji, pas raya haji aku ader exam.. sampppppppppppai la sekarang dah . tu jer. aku nak tido. cerita banyak pun tak guna. Next post aku nak post benda-benda nasihat jer. Korang ni bukan hati bagus sangat pon. Oh oklaa. bye.

1 comment:

  1. Columbia Titanium Boots - A unique quality boot of quality
    In the first two sizes, the Columbia joico titanium S is a unique boot of quality titanium mug with high titanium rod in femur complications quality, all titanium nipple barbells around titanium 6al4v strong, durable and

    ReplyDelete